Autor Wiadomość
Smart
PostWysłany: Czw 20:29, 12 Cze 2008    Temat postu:

DZIĘKUJĘ ASIU:)
Asiaa
PostWysłany: Czw 20:10, 12 Cze 2008    Temat postu:

8 najlepiej znalesc poprostu w necie Smile

10.
progi-skumulowane wydarzenia,ktore stymulowaly lub hamowaly rozwoj nauki i wplywaly na jej ksztalt

1.prog narodzin- tworzenie trybow dyscypliny nauki poprzez ksztalcenie kadry, badania zespolowe, wspolpraca z instytucjami

2.prog zerwania- zerwanie relacji miedzyludzkich, studium pracy spoleczno-oswiatowej

3. prog odbudowy- adaptacja ped.spol. do sytuacji historyczno-swiatopogladowej

4. prog wspoldzialania - powrot do poczatku i ksztaltowania sie nowego wymiaru ped.spol.
Smart
PostWysłany: Czw 19:53, 12 Cze 2008    Temat postu:

czy ktoś ma odpowiedzi na pytanie 3,8,10,11? bardzo proszę o pomoc, bo nie mam tego w notatkach...
anana
PostWysłany: Czw 19:28, 12 Cze 2008    Temat postu:

serdecznie dziekuje za odpowiedz na pyt.7.buzka
Smart
PostWysłany: Czw 13:04, 12 Cze 2008    Temat postu:

czy ktoś ma może opracowane jeszcze jakieś pytania?
Asiaa
PostWysłany: Śro 17:58, 11 Cze 2008    Temat postu:

pyt 7 tj:

1) Podstawowe dyscypliny pedagogiczne
-p.ogolna-wszechstronny rozwohj ducha
-historia oswiaty i wychowania oraz doktryn pedagogicznych
-teoria wychowania
-dydaktyka

2) Szczegolowe dyscypliny ped.- wyznaczone liniami rozwoju czlowieka
-teoria wychowania rodzinnego
-ped. przedszkolna i wczesnoszkolna
-ped szkolna

3) Dyscypliny ped. odpowiadajace glownym obszarom dzialalnsci czlowieka
-p.spoleczna
- p. kulturalno-oswiatowa
- p. pracy

4) Dyscypliny pomocnicze
-p. porownawcza
- polityka oswiatowa
- pedeutologia
anana
PostWysłany: Śro 17:41, 11 Cze 2008    Temat postu:

heyka
bez jaj ludzie brakuje mi pytania 7!nie mam w notatkach...masakra jakas!
czy ktos bylby tak wspanialy i mi napisal odpowiedz na to zagadnienie...bede bardzo wdzieczna...
pozdrawiam i z gory dziekuje
MałaDorotka 0=)
PostWysłany: Sob 8:27, 07 Cze 2008    Temat postu:

Czy moglibyście napisać mi z pytania 10-progi w rozwoju pedag.
-znaczace wydarzenia -chodzi mi o te wydarzenia- bo jesli to bylo na kserówkach to ich nie mam;/ I jeszcze pytanie 6.potrzeby wg. okoń, kaminski, obuchowicz, maslow . To w ogóle było w notatkach? :/ Z góry dzięki 0=)
kasiunia
PostWysłany: Pią 15:37, 06 Cze 2008    Temat postu:

bardzo dziekuje:)
Ana
PostWysłany: Pią 15:05, 06 Cze 2008    Temat postu:

5.

Klasyfikacja hierarchiczna wg Teresy Hejnickiej
Tersa Hejnicka lokalizuje pedagogike współczesną na tle kryteriów podejmowanych problemów badawczych, a więc:
1) Kryterium metodologiczne
2) celów czynności wychowawczych
3) kryterium wieku
4) kryterium rodzaju działalności
5)rodzaje defektów rozwojowych i dysfunkcji
6) według podejmowanych problemów badawczych

Wg Stanisława Kawuli-klasyfikacja. Autor przyjął 7 kryteriów klasyfikacyjnych:
1) kryterium celów działalności edukacyjnej
2) metodologiczne kryterium (pedog.ogólną historia wychowania, ped.społ)
3) kryterium rozwojowe
4)kryterium dysfunkcji rozwojowych człowieka
5) kryterium instytucjonalne
6) kryterium problemowe
7) kryterium działalności ludzkiej
Klasyfikacja określa pedagogike społ głównie z punktu widzenia środowiska a więc obszaru w którym przebiega proces wychowania


Przedmiotem pedagogiki społ jako nauki jest srodowiako wychowawcze. Przykładem początków rozważań pedag.w tym zakresie jest dzieło poskiego pedagoga Jana pawła Władysłwawa Dawida " Zasób umysłowy dziecka"(1896r.) gdzie autor wskazał na siły pierwotne, uzdolnienia, instynkty, które kształtują się pod wpływem czynników zewnętrznych. Idea ta stała się przyczynkiem powstania wielu teorii pedagogicznych traktujących o wpływie podstawowych środowisk wychowawczych.


P.s. Pózniej postaram sie napisac odpowiedzi jeszcze na dalsze pytania.eraz nie moge. Mam nadzieje ze to pomoze choć troche:)
kasiunia
PostWysłany: Pią 12:22, 06 Cze 2008    Temat postu:

Jak ktos mam odp na 5,10,11,12 pytanie to prosze o zamieszczenie na forum
martusia ch
PostWysłany: Wto 18:50, 03 Cze 2008    Temat postu:

dzięki:)
kocica
PostWysłany: Wto 14:50, 03 Cze 2008    Temat postu: Pytania na egzamin.

1. Pedag. jako nauka
-horyzontalna
-werdyklana
2.pojecie wychowania w szeroki i waskim ujeciu
3.podstawowe definicje wychowania i jego rodzaje wg. szczepanskiego , gurycka, hessen
- cele wych.
-kształtowanie młodego człowieka poprzez wartosci (ostateczne, instrumentalne )
4.zagrozenia w pedag.
-pragmatyzm
-socjalizm
-intelektualizm
5.pedag. społ.w systemnie nauki pedag.
-kalsyfikacja hierarchiczna (wg.kawula. hejnicka )
-przedmiot pedag.społ
6.geneza i rozwoj pedag. społ.
-koncepcja XIX w,
-1834- karpowicz, radlinska
7. klasyfikacja dyscyplin pedag.
- wiatrowskiego 4 podziały
8.reprezentanci pedag. społ radlinska, wroczyński , kamiński (podziedziec kilka zdan o nich )
9.etapy i charakterystyka pedag. społ.
-1945-48
-1950-52
-po 57
-przełom lat 60
-80-90
10.progi w rozwoju pedag.
-znaczace wydarzenia
11.scharakteryzuj wymiar humanistyczny w pedag. społ,
-klasyczny
-obecnej
12.Aksjologiczny wymiar pedag. społ.
13.scharakteryzowac kierunki przemian
-technologiczny
-humanistyczny
-krytyczny
-antypedagogika
14.konteksty pedag. społ.
15.definicje :
-opieka, pomoc, wychowanie, kompensacja, diagnoza, rehabilitacja, profilaktyka,ratownictwo,socjalizacja, resocjalizacja
16.potrzeby wg. okoń, kaminski, obuchowicz, maslow
17.scharakt. techniki diagnostyczne
-wywiad
-ankieta
-obserwacja
18.pojecie środowiska wychowawczego, lokalnego
19pojecie, funkcja, typologia rodziny
20.wychowawcze funcje rodziny
21.style wychowania w rodzinie

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group